M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Po czterech latach KP powraca do reklam piwa Dębowego

Maciej Burlikowski | 19 listopada 2014, 06:00

Z nazwy znika przymiotnik "mocne". Kampanię zaplanowano na najbliższe pół roku.

Kompania Piwowarska, największy w kraju producent piwa, po czterech latach przerwy powraca do reklamowania marki Dębowe. Zmienia jednak jej brzmienie. Od chwili wprowadzenia na rynek w 2002 r. piwo to nazywało się Dębowe Mocne i było sztandarowym produktem KP właśnie w segmencie piw mocnych. Po czasach prosperity od kilku lat ten segment traci jednak na znaczeniu. Dlatego KP cztery lata temu przestała reklamować Dębowe Mocne, choć cały czas było ono sprzedawane.

Teraz będzie promowane jako Dębowe. Z nazwy znika przymiotnik ”mocne”, choć sama receptura piwa i jego zawartość alkoholu (7 proc.) nie zmieniła się. Zamiast niej marketer na etykiecie uwypukla zawartość ekstraktu (14 proc.), nawiązuje też do miejsca powstania receptury (Tyskie Browary Książęce) oraz informuje o rodzaju wykorzystanego w produkcie chmielu – odmiany Marynka.

– Dębowe wraca do korzeni, nawiązując do pierwotnej komunikacji – nie chcemy jednak komunikować mocy piwa, ponieważ odciąga ona uwagę konsumenta od innych, ważniejszych atrybutów smakowych. Dębowe cechuje się bogatym, intensywnym smakiem, za którym stoi wysoki poziom ekstraktu i jakość składników, i te atrybuty chcemy podkreślać w naszej komunikacji – mówi Aleksandra Zarychta-Kuzalska, kierownik ds. PR marek w KP.

Kampania reklamowa Dębowego, zaplanowana na najbliższe pół roku, będzie prowadzona w telewizji, na outdoorze, w internecie i poprzez materiały POS. Spot telewizyjny z wiodącym claimem ”Majstersztyk” przygotowany jest na bazie materiału emitowanego w 2004 r. Został on przemontowany i na nowo przygotowany przez agencję G7 oraz studio produkcyjne Oto. Kampanię wspiera OOH opracowane przez agencję Focus Advantage, materiały POSM przygotowało IQ Marketing, a za działania w digital odpowiada agencja Lubię To. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC.

W grudniu br. do sprzedaży trafi Dębowe w nowych opakowaniach (w butelkach 500 ml i 650 ml i puszkach 500 ml). Zaprojektowała je agencja Mango Design.

Przypomnijmy, że oryginalny spot zrealizowała agencja reklamowa PZL, która obsługiwała tę markę przez sześć lat (2002-2008). Poniżej zamieszczamy oryginalną reklamę TV Dębowego Mocnego pt. ”Bednarze” sprzed dekady.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,