Zagranica

BMA wzywa ASA do zbanowania reklamy e-papierosów VIP

The British Medical Association uważa, że reklama e-papierosów VIP uderza w standardy etyczne reklamy papierosów.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FPb8VRrnBMsA%22%7D
The British Medical Association wzywa ASA do zablokowania emisji reklamy e-papierosów marki VIP, w której główną bohaterką jest kobieta, która “zaciąga” się elektroniczną używką. To pierwsza telewizyjna reklama e-papierosa na Wyspach. Zdaniem organizacji spot łamie etyczne zasady reklamy. W reklamie wyraźnie widać, że kobieta wdycha i wydycha dym, co zdaniem organizacji jest ewidentnym dowodem na palenie. BMA uważa, że takie ukazanie konsumpcji używki uderza w osoby niepalące i jednocześnie przekazuje negatywne wzorce dotyczące palenia. BMA podkreśla, że taki sposób ukazania bohaterki reklamy godzi w standardy odpowiedzialnego społecznie marketingu. Reklama marki VIP wzbudziła kontrowersje już na początku listopada – pierwsza emisja odbyła się po godz. 21, a mimo to reklama zebrała ok. 1000 skarg. BMA zaznaczyło również, że w reklamie nie ma słowa na temat tego, że produkt przeznaczony jest dla osób dorosłych i palących. Dodatkowo przekaz wykorzystuje kobiecą urodę i stosuje chwyt związany z premiumizacją i prestiżem. Zdaniem organizacji ma to ewidentnie wpływ na złe postrzeganie palenia i promowania używek.

(Marketing Magazine)