Kraj

Andrzej Pągowski i Mirosław Nizio dla Muzeum Polskiej Wódki

Pernod Ricard prezentuje wstępne wizualizacje swojego projektu.

Andrzej Pągowski i Mirosław Nizio dla Muzeum Polskiej Wódki
W tym tygodniu odbyła się oficjalna prezentacja finalnego projektu architektonicznego Muzeum Polskiej Wódki, którego otwarcie zaplanowano na 2017 r. w zrewitalizowanym Centrum Koneser na warszawskiej Pradze Północ. Autorem stałej ekspozycji jest pracowania architektoniczna Nizio Design International. Logotyp i identyfikację wizualną stworzył uznany artysta plastyk – Andrzej Pągowski. O planach Pernod Ricard związanych ze stworzeniem Muzeum Polskiej Wódki w warszawskim kompleksie Koneser informowaliśmy w majowym serwisie MMP24.
Postindustrialne budynki z czerwonej cegły, w których przez wiele lat działała Wytwórnia Wódek “Koneser”, w 2017 r. mają stać się ważnym punktem na kulturalnej mapie Warszawy. Ma tam powstać pierwsze na świecie Muzeum Polskiej Wódki, którego koncepcję wnętrza i ekspozycji przygotowała pracownia architektoniczna Mirosława Nizio. Nizio Design International ma w portfolio m.in. projekt i wykonanie wystawy stałej Muzeum Historii Żydów Polskich, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz projekt rewitalizacji Starej Kopalni “Julia” w Wałbrzychu na cele kulturalno-dydaktyczne. Autorem logotypu i identyfikacji wizualnej jest artysta grafik Andrzej Pągowski.

Stałą ekspozycję muzeum zaprojektowała pracownia Nizio Design International, proponując nowoczesne, multimedialne ujęcie tradycyjnych elementów wystawy, które angażują odbiorcę i pobudzają jego zmysły. Narracja muzealna ma poprowadzić zwiedzających przez pięć galerii. Aranżacja i wyposażenie wnętrz muzealnych, jak również zaprojektowanych przestrzeni komercyjnych podyktowane są kontekstem miejsca. Zwiedzający poznają metody produkcji wódki, poczują też charakterystyczne zapachy towarzyszące destylacji. Wejdą nie tylko w sam środek procesu tworzenia, ale też zapoznają się z historią i kulturą, jaka się wokół polskiej wódki wytworzyła.