Kraj

Adidas podpisał kontrakt z Legią, przedłużając sponsoring o 3 lata

Adidas Poland podpisał umowę sponsoringową z warszawskim klubem piłkarskim Legia. Adidas na mocy umowy będzie jednocześnie oficjalnym sponsorem klubu i...

Adidas Poland podpisał umowę sponsoringową z warszawskim klubem piłkarskim Legia. Adidas na mocy umowy będzie jednocześnie oficjalnym sponsorem klubu i oficjalnym dostawcą sprzętu. Umowa została podpisana na trzy lata, obie strony współpracowały już wcześniej ze sobą od czterech lat. Adidas będzie sponsorem zarówno pierwszej, jak i drugiej drużyny Legii, będzie dostarczał klubowi kompleksową paletę odzieży i sprzętu – w sumie ponad 60 różnych produktów (piłki, koszulki, dresy, wiele rodzajów butów, kurtki etc.). Wartość kontraktu nie została ujawniona. Jak mówi Paweł Patkowski, szef marketingu Adidas Poland, kontrakt obejmuje wykorzystywanie wizerunku całej drużyny Legii w działaniach promocyjnych Adidasa (chodzi o działania BTL; jeśli chodzi o ATL, założeniem strategicznym Adidasa jest wykorzystywanie globalnych gwiazd sportu, z jakimi firma ma podpisane kontrakty sponsorskie), w przyszłości niewykluczone jest ewentualne poszerzenie współpracy o kontrakty indywidualne z zawodnikami. Kontrakt zapewnia też Adidasowi ekspozycję logo nie tylko na ubraniach zawodników, ale także na stadionie Legii (m.in. na bandach otaczających boisko, ale również na innych nośnikach). Jak zapowiada Piotr Zygo, prezes zarządu Legii, spółka zamierza w najbliższych miesiącach uruchomić sklep klubowy z gadżetami, w którym będzie można kupować m.in. oryginalne koszulki Adidasa identyczne z tymi, w których będą występować piłkarze. “Sklep Legii istnieje już od jakiegoś czasu, ale jedynie w wersji internetowej. Pracujemy obecnie nad systemem licencjonowania sprzedaży, żeby uniknąć wprowadzania na rynek podróbek. Powinniśmy te prace zakończyć pod koniec września i wtedy też uruchomimy jakieś stanowisko sprzedażowe, co będzie pierwszym krokiem w kierunku sklepu klubowego z prawdziwego zdarzenia. I w związku z tymi projektami na październik planujemy akcję promocyjną kierowaną do kibiców” – mówi Zygo. Od wiosny tego roku właścicielem warszawskiej Legii jest Grupa ITI. (MG)