Kraj

Samar: kontynuacja korzystnego trendu w polskiej motoryzacji

Instytut badawczy Samar opublikował listopadowe wyniki rejestracji nowych aut w Polsce. Ubiegły miesiąc był już 18. z rzędu, kiedy ta liczba wzrasta w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013. Coraz lepiej sprzedają się samochody segmentu premium.

W listopadzie zarejestrowano 28 239 samochodów osobowych i dostawczych, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 0,65 proc. Dane skumulowane liczone od stycznia: tu sprzedaż wyniosła 338 458 sztuk, co daje wzrost liczony rok do roku o 12,4 proc.

 

W dalszym ciągu wysoką dynamikę utrzymuje sprzedaż samochodów segmentu premium. W okresie styczeń-listopad wzrost liczby rejestracji tych pojazdów wyniósł 24,3 proc. W tym samym czasie rejestracje aut marek popularnych rosła o połowę wolniej – wzrost wyniósł 12 proc. Udział marek premium w całym polskim rynku nowych samochodów osobowych zbliża się do 10 proc. Najwięcej rejestrowanych jest samochodów BMW, których sprzedaż w ujęciu rocznym wzrosła o prawie 25 proc. Na drugim miejscu w segmencie znalazło się Audi (wzrost o 22,6 proc.), na trzecim Mercedes (wzrost o 20,3 proc.).

W rankingu popularności wszystkich marek nieprzerwanie prowadzi Skoda, która do końca listopada sprzedała ponad 40,2 tys. samochodów, osiągając prawie 13,6-proc. udział w rynku. Na drugim miejscu znajduje się Volkswagen (28,1 tys.), na trzecim Toyota (27,4 tys.). W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek największy, ponad 40-proc. wzrost sprzedaży odnotował Opel (ponad 23,2 tys. rejestracji), który powiększył rynkowy udział do 7,8 proc.

(Za Samar + Rzeczpospolita)