Nowa spółka Burger King SEE ma być odpowiedzialna za marketing marki w Polsce. – Jako master franczyza dla tego rynku Burger King SEE będzie sprawował opiekę nad całością aktywności marketingowych w Polsce – poinformował nas Bryson W. Thornton, director, communications & ublic affairs Europe, Middle East & Africa Burger King Worldwide Group. Nie podał jednak żadnych szczegółów kampanii ani nazw agencji. Nie wiadomo też, jak szybko pojawią się nowe restauracje spółki, w giełdowym komunikacie Burger King zapowiedział “szybką ekspansję” w naszej części Europy.
Według naszych wiadomości wciąż trwają dyskusje co do szczegółów i terminu przekazania Burger King SEE kompetencji marketingowych. Obecnie za promocję marki Burger King w Polsce odpowiada AmRest, który od 2007 r. prowadzi restauracje marki w Polsce. Do końca roku będzie ich 32, w tym trzy otwarte w bieżącym miesiącu. AmRest deklaruje, że nadal będzie prowadzić i rozwijać swoją sieć. Wiadomo, że ma gotowe plany promocyjne marki Burger King na rok 2015.
W Polsce będzie więc dwóch dużych operatorów sieci Burger King – AmRest i nowa spółka Burger King SEE, która jest joint venture Burger Kinga z jednym z europejskich menedżerów firmy.
Niedawno Burger King rozstrzygnął w Europie przetarg mediowy, w którym zwyciężyła agencja Vizeum. Centrala sieci Vizeum poinformowała, że przetarg ten dotyczy także Polski. Najprawdopodobniej Vizeum na naszym rynku obsługiwać będzie właśnie nową spółkę Burger King SEE.
Z kolei AmRest współpracuje z Media Direction OMD i ten dom mediowy do tej pory odpowiadał także za kampanie Burger Kinga na naszym rynku.