Kraj

Polacy wybrali sprężynę, ale nie logo dla Polski

Wybrany projekt będzie dopiero "punktem wyjściowym" dalszych działań w obszarze brandingu narodowego.

projekt wybrany w głosowaniu
Na początku czerwca br. Rada Promocji Polski zaakceptowała linię logotypu parasolowego dla działań promocyjnych Polski, o czym informowaliśmy w MMP24. Był to kolejny krok w procesie ujednolicania komunikacji zagranicznej projektów pod marką Polska. 14 października br. rozpoczęły się ogólnopolskie wybory, w których Polacy mieli zdecydować o tym, który znak powinien zostać nowym logo kraju. Po wyborach logo miało zostać przekazane Skarbowi Państwa, co mogło skutkować tym, że stanie się znakiem oficjalnym Polski. Okazuje się jednak, że propozycje znaków, które zostały przygotowane przez Wally’ego Olinsa – właściciela agencji reklamowej Saffron Brand Consultants, mogą być jeszcze modyfikowane.

– Projekt spotkał się z licznymi głosami poparcia, ale również krytyki. W opiniach Polaków przeważał pogląd o słuszności przyjęcia idei Creative Tension z sugestią dalszej pracy nad samą egzekucją w zakresie projektów logotypów. Dlatego koncepcja Creative Tension będzie punktem wyjściowym w dalszym procesie prowadzenia dialogu społecznego oraz procesu informacyjno-edukacyjnego w obszarze brandingu narodowego – czytamy w oświadczeniu, które opublikowano na stronie logodlapolski.pl.

Do momentu zamknięcia tego wydania MMP24 nie udało nam się uzyskać dodatkowego komentarza ze strony Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, które jest jednym z organizatorów inicjatywy.