Zagranica

Francja: ponad 950 mln euro łącznej kary dla 13 potentatów FMCG

Francuskie instytucje ds. zwalczania nieuczciwej konkurencji ukarały takich potentatów jak P&G, Unilever, Henkel, L’Oreal czy Gillette, karami na łączną kwotę 950 mln euro, za stosowanie nieuczciwych praktyk handlowych w latach 2003-2006.

Kwotą 345,2 mln euro za zmowę cenową w obszarze sprzedaży środków czystości w omawianym okresie zostały ukarane: Colgate-Palmolive, Henkel, Unilever oraz Procter & Gamble.

Wyżej wymienione koncerny oraz L’Oreal i Gillette, zostały uakrane kwotą 605,9 mln euro za zmowy cenowe w obszarze sprzedaży środków higieny osobistej. 

Najwyższą karą w kwocie 189 mln euro został ukarany L’Oreal, który już zapowiedział odwołanie się od wyroku.

Unilever i P&G w oficjalnej, pierwszej reakcji zapowiedziały “wnikliwą analizę nałożonych kar, na której podstawie zostaną podjęte dalsze, stosowne kroki”.

Kary bądź jej części mogą uniknąć SC Johnson oraz Colgate-Palmolive, które jako pierwsze poinformowały francuskie władze o stosowanych praktykach.

(AFP)