Kraj

Hortex chce zwiększenia udziałów mrożonek

Hortex według słów swego prezesa chce zwiększyć udział mrożonek w segmencie żywnościowym i polepszyć ich dystrybucję. W tym celu Hortex i firma Ren podpisały przedwstępną umowę w sprawie zakupu udziałów w Ren i spółce powiązanej Marywilska, a także uzgodniły wznowienie współpracy dystrybucyjnej.

Hortex i Ren podpisały przedwstępną umowę w sprawie zakupu przez Hortex udziałów w Ren i spółce powiązanej Marywilska oraz uzgodniły wznowienie współpracy dystrybucyjnej.
W ramach realizacji strategii rozwoju całej kategorii żywności mrożonej poprzez zaangażowanie Grupy Hortex w rozwój dystrybucji Hortex Holding SA podpisał ze wspólnikami spółki Ren przedwstępną umowę kupna udziałów w spółce Ren Sp. z o.o. oraz powiązanej z nią spółce Marywilska Sp. z o.o. Zawarcie transakcji jest uwarunkowane uzyskaniem stosownej zgody prezesa UOKiK.
Umowa zawarta pomiędzy Hortex a Ren zakłada również dostarczenie istotnego wsparcia finansowego dla Ren, m.in. poprzez odkupienie przez Grupę Hortex udziałów posiadanych przez Ren w spółkach dystrybucyjnych Iglomen, Chłodnie Europejskie oraz Allfood.
– Porozumienie umożliwi Ren istotną poprawę płynności, spłatę zaległości płatniczych i aktywny rozwój na rynku dystrybucji żywności mrożonej – powiedział Tomasz Kurpisz, prezes zarządu Hortex Holding SA. – Docelowo chcemy wykorzystać potencjał obecnej Grupy Ren w naszym projekcie stworzenia nowoczesnego i wydajnego systemu dystrybucji najlepszych marek w kategorii żywności mrożonej opartego zarówno na firmach, w których Grupa Hortex jest zaangażowana kapitałowo, jak również niezależnych, silnych dystrybutorach. Taki system będzie aktywnie współpracował z innymi markowymi producentami żywności mrożonej w celu zwiększenia penetracji rynku i istotnej poprawy jakości serwisu oferowanego sklepom i konsumentom. Wierzymy, że pozwoli to na zwiększenie konsumpcji całej kategorii wyrobów mrożonych, która nadal kształtuje się w Polsce na niskim poziomie na tle innych rozwiniętych krajów Europy Zachodniej. Wzrost lokalnej konsumpcji produktów mrożonych jest szczególnie ważny w kontekście istotnego ograniczenia możliwości eksportowych na rynku rosyjskim – dodaje Kurpisz.
Grupa Hortex oraz Ren uzgodniły również wznowienie współpracy w zakresie dystrybucji wyrobów mrożonych pod marką Hortex przez Ren. Firmy nie ujawniają szczegółów finansowych transakcji.