Według raportu przedstawionego przez AA główne powody obniżenia tych prognoz to “niestabilna sytuacja ekonomiczna w UE”. Niemniej jednak raport potwierdza, że lata 2014-2015 w brytyjskim przemyśle reklamowym będą zakończone najsilniejszymi od lat wzrostami.
Dostępne już dane za III kwartał 2014 r. potwierdziły wzrost wydatków reklamowych w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedzającego o 4,2 proc. i osiągnięcie pułapu 4,307 mld funtów.
Jeśli chodzi o poszczególne kanały, to w ubiegłym roku wydatki reklamowe w telewizji powinny wzrosnąć o 6 proc., wydatki w stacjach radiowych o 8,9 proc. (najwyższy wzrost od 2000 roku), OOH o 2,1 proc., a wydatki na reklamę kinową o 2,7 proc.
Za rok 2014 wydatki reklamowe według AA w prasie ogólnokrajowej spadną o 4,3 proc., natomiast w prasie regionalnej o 3,7 proc.
Pełne i ostateczne podsumowanie wydatków reklamowych w Wlk. Brytanii za rok 2014 zostanie przedstawione przez AA w maju br.
(marketingmagazine.co.uk)