Kraj

Cztery firmy badawcze w kolejnym etapie przetargu Polskich Badań Czytelnictwa

Spółka Polskie Badania Czytelnictwa wybrała cztery firmy badawcze spośród siedmiu zgłoszonych do dalszego etapu przetargu. Są to: Ipsos, Pentor SA,...

Spółka Polskie Badania Czytelnictwa wybrała cztery firmy badawcze spośród siedmiu zgłoszonych do dalszego etapu przetargu. Są to: Ipsos, Pentor SA, SMG/KRC Millward Brown Co. oraz TNS OBOP. Celem przetargu jest wyłonienie instytutu, który od początku przyszłego roku będzie realizował ogólnopolskie badanie czytelnictwa prasy. Zakończenie przetargu planowane jest na koniec października br. “Przed nami wytężona praca, by jak najprecyzyjniej zdefiniować nasze potrzeby” – powiedziała Izabella Jabłońska, prezes zarządu Polskich Badań Czytelnictwa. Dodała, że wolą wydawców jest stworzenie nowej jakości na rynku badań czytelnictwa prasy. Już zostało postanowione, że – aby podnieść wiarygodność wyników – badania będą przeprowadzane metodą wspomagania komputerowego (CAPI) oraz zostanie zwiększona próba badań. W tej chwili wykonawcą Polskich Badań Czytelnictwa jest SMG/KRC Millward Brown Co. (KP)