Zagranica

Samsung nadal liderem rynku smartfonów, ale jego udział spada

Czarnym koniem wyścigu okazało się Lenovo.

Samsung nadal jest liderem globalnego rynku smartfonów, ale jego udział spada – wynika z danych firmy Trend Force. W 2013 r. koreański gigant miał 32,5 proc. rynku, a w 2014 – 26,6 proc. Apple praktycznie nie zmieniło swojego ok. 16,5-proc. udziału. Wzrost zanotowało natomiast Lenovo, które po akwizycji Motoroli ma już 7,9 proc. rynku i wyraźnie wyprzedza kolejną firmę na liście – LG. Prognoza na rok 2015 przewiduje dalszy, ale już powolny spadek udziałów Samsunga, niezmienną pozycję Apple oraz stopniowy przyrost marek chińskich, nie tylko Lenovo, ale także Huawei i Xiaomi. Mają one zająć w rankingu odpowiednio miejsca trzecie, czwarte i piąte, wyprzedzając LG. Badanie pokazuje także słabe perspektywy dla marki Sony. W roku 2014 r. Sony zajęło ósmą pozycję w rankingu – spadek z szóstej, w roku 2015 ma to być pozycja dziesiąta.