Kraj

PM Sport będzie odświeżać wizerunek marki Rossignol

PM Sport, dystrybutor sprzętu narciarskiego i odzieży Rossignol, zamierza jesienią br. rozpocząć działania odświeżające markę Rossignol w naszym kraju. "Marka...

PM Sport, dystrybutor sprzętu narciarskiego i odzieży Rossignol, zamierza jesienią br. rozpocząć działania odświeżające markę Rossignol w naszym kraju. “Marka ta ma w Polsce dużą renomę i ekskluzywny wizerunek. Chcemy go jeszcze wzmocnić, a jednocześnie dodać marce trochę świeżej krwi, odświeżyć jej wizerunek. Zamierzamy zrobić to ostrożnie, tak aby nie kłóciło się to z konserwatywnym rysem tej marki” – mówi Jacek Ruszel, menedżer działu sprzedaży i marketingu PM Sport. Strategia działań zakłada oparcie ich na dwóch fundamentach. Pierwszym z nich mają być rajdy samochodowe. PM Sport podpisał kontrakt z Tomaszem Czopikiem – marka Rossignol została jednym z jego sponsorów i widoczna jest na jego samochodzie. Jak wyjaśnia Ruszel, Tomasz Czapik to rajdowy mistrz Polski z 2003 r., a poza tym człowiek medialny i uprawiający narciarstwo – wszystkie te czynniki sprawiły, że idealnie nadaje się do celów komunikacji Rossignola. “Chcemy wykorzystać sport samochodowy jako platformę skojarzeniową dla marki. Ale nie będziemy w komunikacji uwypuklać tego, że jesteśmy sponsorem Czopika, nie będziemy się też zbyt dosłownie odnosić do synergii wyścigi – narty. Zależy nam raczej na delikatnym podkreślaniu, że obu tym sportom towarzyszą podobne emocje, że jest to świat mocnych mężczyzn, adrenaliny” – mówi Ruszel. Kampania reklamowa jest obecnie w końcowej fazie przygotowań. Planowana jest na okres październik-styczeń. Obejmie radio (kilka stacji, m.in. RMF FM) i prasę (magazyny, m.in. “Playboy”, “CKM”, “Men’s Health”), prawdopodobne jest także wykorzystanie mediów ITI (Onet, Multikino, TVN24, TVN Turbo), ale ostateczne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły. W październiku i grudniu w Warszawie odbędą się dwa rajdy z udziałem Czopika (Rajd Warszawski i Rajd Barbórki), podczas których Rossignol będzie obecny jako marka sponsorująca tego zawodnika. Być może oficjalnym rajdom towarzyszyć będą dodatkowe eventy, podczas których marka miałaby możliwość dodatkowej ekspozycji (wcześniej podczas eventów towarzyszących Rajdowi Kormoran – pierwszym zawodom, w których Rossignol był już wśród sponsorów Czopika – jeździł on z nartami Rossignola na dachu). Drugim fundamentem działań odświeżających markę Rossignol ma być powiązanie jej z rynkiem mody – dotyczy to szczególnie targetu kobiecego i damskich kolekcji nart i odzieży. Kolekcje te mają wyróżniać się bardzo nietypową grafiką i kolorystyką, ważnym elementem marketingowym ma być współpraca z francuskim dyktatorem mody Charlesem de Castel Bajac. Start kampanii kolekcji damskich planowany jest również na październik, potrwa ona do końca roku. Prowadzona będzie w pismach kobiecych (m.in. “Elle”, “Glamour”, “Gala”, “Shape”, “Marie Claire”), towarzyszyć jej będą działania PR-owe, m.in. udział w sesjach zdjęciowych magazynów. Kreację dla PM Sport przygotowują freelancerzy, a w zakresie planowania i zakupu mediów firma współpracuje z Initiative Warszawa. (MG)