Bank Zachodni WBK w ub.r. wydał na marketing i reklamę 167,4 mln zł, o 63,3 proc. więcej niż w 2013 r. Tak znaczny wzrost kosztów marketingowych wynikał z realizacji dużej liczby szeroko zakrojonych kampanii marketingowych, m.in. kampanii Pakietu Konta 1|2|3, kredytu gotówkowego Duet, oferty finansowania MŚP, Konta Godnego Polecenia, wakacyjnego kredytu gotówkowego oraz Nowej Lokaty Swobodnie Zarabiającej.
W tym roku BZ WBK nie planuje zmiany marki na Santander Bank (marka hiszpańskiego właściciela banku). Mateusz Morawiecki, prezes BZ WBK, mówi: – Nie mamy planów rebrandingu na ten rok. Być może stanie się to w przyszłym roku, a być może w 2017 r. Marka BZ WBK jest silna i chcemy, żeby marka Santander Banku też była silna. Przygotowujemy się do tej zmiany, ale konkretnych planów nie mamy, rozciągamy ten proces w czasie. Przykładem dla nas jest Bank Śląski, któremu transformacja na ING Bank, już bez ”Śląskiego”, zajęła kilka lat.
W ciągu minionego roku łączne depozyty BZ WBK wzrosły o 21 proc. (do 94,98 mld zł). W tym depozyty klientów indywidualnych wzrosły o 31 proc. (do 58,25 mld zł), natomiast depozyty przedsiębiorstw – o 20 proc. (do 36,72 mld zł).
Wartość portfela kredytowego banku wzrosła w minionym roku o 27 proc. (do 90,94 mld zł). W tym wartość kredytów hipotecznych wzrosła o 22 proc. (do 30,86 mld zł; to dane na koniec ub.r., czyli jeszcze sprzed gwałtownego wzrostu kursu franka szwajcarskiego; BZ WBK ma 12,5 mld zł kredytów denominowanych we frankach), wartość kredytów detalicznych, innych niż hipoteczne (m.in. gotówkowych) wzrosła aż o 93 proc. (do 16,92 mld zł), natomiast portfel kredytów dla przedsiębiorstw urósł o 15 proc. (do 43,16 mld zł).
Rok 2014 BZ WBK zakończył zyskiem 1,91 mld zł netto, o 3 proc. niższym niż 2013 r.
Przypomnijmy, że BZ WBK prowadzi obecnie przegląd ofert domów mediowych, w którym biorą udział m.in. Starcom oraz ZOG.
O wynikach finansowych Banco Santander piszemy w sekcji “Zagranica”.