Zagranica

Pracownicy agencji reklamowych w Wielkiej Brytanii zarabiają coraz mniej

Pracownicy agencji reklamowych w Wielkiej Brytanii zatrudnieni na stanowiskach juniorskich zarabiają mniej niż pracownicy innych firm (prawnicy, marketingowcy itp.) zatrudnieni...

Pracownicy agencji reklamowych w Wielkiej Brytanii zatrudnieni na stanowiskach juniorskich zarabiają mniej niż pracownicy innych firm (prawnicy, marketingowcy itp.) zatrudnieni na podobnym poziomie – wynika z najnowszego raportu IPA. Zdaniem twórców raportu różnice takie zarysowały się już ok. 13 lat temu i stale się pogłębiają. Zanotowano nawet przypadki, kiedy pracownicy reklamy zarabiali aż 63 proc. mniej niż w innych firmach na podobnych stanowiskach. Według raportu rozbieżności takich nie ma na stanowiskach menedżerskich. Średnie wynagrodzenie pracownika na stanowisku juniorskim w brytyjskiej agencji reklamowej to kwota rzędu 16-18 tys. funtów rocznie. (“BrandRepublic”)