Kraj

Grupa Żywiec zamierza inwestować w marki Królewskie i Kujawiak

Grupa Żywiec SA zanotowała w I półroczu br. 134 mln zł zysku netto. Jest to o 33 mln zł więcej...

Grupa Żywiec SA zanotowała w I półroczu br. 134 mln zł zysku netto. Jest to o 33 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej grupy wzrósł o 9 proc., ze 158 mln zł do 171 mln zł. Według przedstawicieli spółki wynik ten jest rezultatem konsekwentnie prowadzonej polityki redukcji i optymalizacji kosztów produkcji. Jak powiedział Nico Nusmeier, prezes zarządu Grupy Żywiec SA, firma planuje inwestować m.in. w marki piwa Królewskie i Kujawiak. Będą to inwestycje przede wszystkim w działania reklamowe i sponsoringowe skierowane na rynki lokalne. Bliższe szczegóły na ten temat nie zostały podane. Według danych firmy udziały Grupy Żywiec (z uwzględnieniem marek Brau Union Polska) w rynku piwa w Polsce wyniosły w tym okresie 37 proc., Kompanii Piwowarskiej (z Browarem Dojlidy) – 34,4 proc., Carlsberg Okocimia – 14 proc., Browaru Belgia – 4,3 proc. Z prognoz spółki wynika, że dynamika wzrostu produkcji piwa w tym roku może wynieść około 2 proc. W ub.r. wyniosła 4,6 proc. a rok wcześniej – 8 proc. Obecnie w portfolio Grupy Żywiec są takie m.in. marki jak: Żywiec, Warka Jasne Pełne i Strong, Heineken, Tatra, Królewskie, Kujawiak, Leżajsk, Specjal, Hevelius, Kaper, Desperados, Paulaner, Fischer, Murphy’s Irish Stout i Red. (JD)