Lidl i Aldi na Wyspach zwiększają wydatki na reklamowe po tym, jak zdobyli 10 proc. rynku handlu detalicznego. Według danych Nielsena najhojniejszym reklamodawcą w telewizji i prasie obecnie jest sieć Sainsbury – do 31 stycznia 2015 r. wydała na reklamę 4,6 mln funtów od początku roku.
Na drugim miejscu uplasowała się sieć dyskontów Aldi z wynikami 4,5 mln funtów. W tym samym czasie sieć Marks & Spencer zwiększyła w porównaniu z ubiegłym rokiem wydatki o 153 proc., a Lidl – o 138 proc.
Badania Nielsena pokazały, że wspólny udział w rynku sieci Lidl i Aldi wzrósł do 10 proc., a sprzedaż Aldi po raz pierwszy w skali rok do roku zwiększyła się o 17,3 proc., Lidla – o 13,8 proc. Wzrost tych dwóch sieci przegonił rynek, który zanotował całościowy spadek w tempie 0,7 proc.
(Campaign)