Dystrybutor filmowy Best Film rozpoczął kampanię reklamową filmu “Mój Nikifor”. “Pomimo że film jest skierowany do bardziej wyrobionego widza, działania marketingowe z założenia mają trafiać do wszystkich odbiorców – niezależnie od wieku i statusu społecznego” – mówi Izabela Rogala, specjalista ds. promocji w Best Film. Kreacja oraz planowanie i zakup mediów zostały opracowane przez Best Film we własnym zakresie. W kampanii, która będzie trwała do końca września, wykorzystanych jest kilkaset citylightów (Clear Channel Poland), wiat przystankowych (Clear Channel Poland i AdPol) oraz 6 bannerów wielkoformatowych (m.in. na multipleksach). Film jest także reklamowany w prasie – w magazynach “Cinema”, “Film”, “Kino”, “Polityka”, “Rzeczpospolita”, “Gazeta Wyborcza”, “Cafe”, “Art & Business”, w Radiu Zet oraz w telewizji (m.in. w TVP, Canal Plus i MTV Classic). Ponadto działania obejmują portale Onet i Stopklatka. W sieci została także uruchomiona specjalna strona poświęcona filmowi www.nikifor.com.pl. Dodatkowo osoby wybierające gotówkę w bankomatach Euronetu zobaczą layout reklamujący film na ekranach tych urządzeń. Działaniom marketingowym w mediach towarzyszy kampania PR na dużą skalę (głównie w telewizji, ale także w prasie). Film będzie miał kilka oficjalnych premier – 16 września w Gdyni, 19 września w Poznaniu, 20 września w Krakowie, dzień później w Krynicy (tam mieszkał i tworzył malarz prymitywista Nikifor i tam też toczy się akcja filmu), a 23 września w Warszawie. Wszystkie premiery zostaną zorganizowane z udziałem twórców – reżyserem filmu jest Krzysztof Krauze, a główną rolę gra Krystyna Feldman. (PU)