Kraj

W 2014 samorządy wydały na promocje 785 mln zł

Portal MarketingMiejsca.com.pl podsumował aktywności reklamowe miast, gmin i województw na podstawie danych Ministerstwa Finansów. Wymienione podmioty wydały na komunikację i promocję o 116 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Jak wynika z informacji pochodzących z Ministerstwa Finansów, samorządy, choć borykają się z dość dużymi problemami finansowymi i zaostrzonymi przepisami dotyczącymi finansów publicznych, nie oszczędzają na promocji. W 2014 roku gminy, miasta, powiaty i województwa zrealizowały rekordowe wydatki na promocję w wysokości 785 mln zł. Jest to aż o 116 mln zł więcej niż wydano w 2013 roku.

Wśród województw największymi budżetami promocyjnymi dysponowały: kujawsko-pomorskie (14 mln zł) i podkarpackie (12,5 mln zł). Najmniej, gdyż jedynie 360 tys. zł na działania promocyjne przeznaczyło Mazowsze.

Wśród miast rekordzistami są: Katowice (13,7 mln zł) oraz Bydgoszcz (11,6 mln zł). W Katowicach najwięcej – 600 tys. zł przeznaczono na promowanie się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, 492 tys. zł wydano zaś na realizację wewnętrznej kampanii promocyjnej “Katowice dla odmiany”.

Bydgoszcz tylko na wsparcie dwóch eventów, a tym samym promocję w ich ramach, wydała 4 mln zł. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage kosztował miasto 2,5 mln zł, a Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej mężczyzn 2014 – 1,5 mln zł.

Samorządy wydają miliony złotych także na gadżety. Ciekawym przykładem jest Tarnobrzeg, który przy 189 tys. zł budżetu na wszystkie działania promocyjne, 100 tys. zł przeznaczył właśnie na gadżety. W kwotach bezwzględnych w kategorii gadżetów liderami są Katowice – 800 tys. zł, Gdańsk – 500 tys. zł, oraz Łódź – 457 tys. zł.
Raport został przygotowany przez portal www.MarketingMiejsca.com.pl.