Kraj

Raiffeisen Polbank powraca do intensywnej reklamy

Nowe Wymarzone Konto reklamuje Paweł Orleański. Cel: 100 tys. klientów w ciągu roku. Kampanię przygotowały: GPD, Focus Advantage, Comfitura, Bomaye i Starcom.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FSVYHYIYm1JU%22%7D
Po siedmiu miesiącach przerwy Raiffeisen Bank Polska, działający pod marką Raiffeisen Polbank, powraca z szeroko zakrojoną kampanią reklamową, obejmującą działania w telewizji, radiu, internecie i kinach.
Bank wspiera w ten sposób wprowadzenie nowej oferty rachunków osobistych – Wymarzonych Kont. Bank reklamuje je jako unikatowe połączenie rachunku bieżącego, konta oszczędnościowego i lokaty w jednym.

Za prowadzenie konta bank nie pobiera opłat, a klient otrzymuje możliwość wypłacania pieniędzy we wszystkich bankomatach w Polsce za darmo, darmowe przelewy internetowe, dostęp do bankowości internetowej i mobilnej, bezpłatne wpłaty gotówki w oddziale i wpłatomatach banku oraz jedną darmową wypłatę gotówki w oddziale w miesiącu. Karta debetowa do konta kosztuje 3 zł miesięcznie (w zamian klient otrzymuje bezpłatny pakiet ubezpieczeń na wypadek zdarzeń losowych). Bank deklaruje, że to warunki ”na zawsze” i nigdy ich nie zmieni. Środki na tym koncie są oprocentowane od pierwszej do ostatniej złotówki, bez górnego limitu kwotowego. Do wysokości 3 tys. zł oprocentowanie wynosi 0,5 proc. Powyżej tej sumy podnosi się do poziomu 1,5 proc. – jak na koncie oszczędnościowym. Każda złotówka powyżej 10 tys. zł oprocentowana jest natomiast na 2 proc., czyli jak na produktach depozytowych. Nie ma limitu środków, powyżej którego pieniądze klientów nie są oprocentowane.

Bank promuje się także hasłem, że jest ”lojalny wobec klientów” – z oferty nowych kont na takich samych zasadach mogą skorzystać zarówno nowi, jak i dotychczasowi klienci.

– Oceniamy, że do końca roku pozyskamy co najmniej 100 tys. nowych klientów detalicznych. Mocnym wsparciem w realizacji tych planów będzie właśnie oferta naszego Wymarzonego Konta. Chcemy się wyróżniać na rynku nie tylko innowacyjną ofertą, ale przede wszystkim lojalnością banku wobec klientów, co w sposób istotny odróżni nas od konkurencji. Jesteśmy przekonani, że takie podejście zapewni stały wzrost liczby klientów traktujących Raiffeisen Polbank jako swój główny bank – mówi Maciej Bardan, wiceprezes Raiffeisen Banku.

Raiffeisen Polbank to dziewiąty bank na rynku, pod względem aktywów jednak prowadzi raptem ok. 485 tys. rachunków i obsługuje ok. 617 tys. klientów indywidualnych (dane po III kw. ub.r., źródło: PRNews). Dla porównania wyprzedzający go o jedną pozycję pod względem wielkości Bank Millennium prowadzi ponad 1,5 mln rachunków indywidualnych.

Kampania telewizyjna Wymarzonych Kont potrwa 10 tygodni. Emitowane w tym czasie będą na zmianę dwa 30-sekundowe filmy. Będzie je można obejrzeć zarówno w ogólnopolskich kanałach, jak i stacjach tematycznych. Wsparciem kampanii telewizyjnej będą działania w internecie oraz przełożenie idei kreatywnej kampanii na inne nośniki – witryny w oddziałach banku, radio i materiały BTL. Od połowy marca w telewizji, internecie i za pomocą materiałów BTL w placówkach Raiffeisen Polbank będzie również reklamowane Wymarzone Konto dla Biznesu.

Koncept kreatywny na kampanię oraz kreacje ATL stworzył warszawski oddział agencji reklamowej GPD. Za adaptację konceptu na kreacje BTL odpowiedzialny jest Focus Advantage, a za digital – Comfitura. Reżyserem spotów jest Łukasz Kośmicki. Za produkcję odpowiadał dom produkcyjny Bomaye, a za planowanie i zakup mediów dom mediowy Starcom.