Agencja badań rynku GfK przewiduje, że w 2015 r. sprzedaż smartwatchów wzrośnie o 85 proc. Do takich wniosków doszła agencja po przebadaniu 5 tys. użytkowników smartfonów z pięciu krajów – Niemiec, Chin, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. W badaniu porównywano popularność trackerów prozdrowotnych i używanych przy uprawnianiu fitnessu i zestawiono je z możliwościami smartwatchów – to pozwoliło analitykom przewidzieć wzrost dynamiki sprzedaży.
W ubiegłym roku sprzedano 4,1 mln smartwatchów. Analitycy przewidują, że w tym roku firmy sprzedadzą ich 26,1 mln sztuk). W badaniu 56 proc. respondentów ujawniło, że rozważają zakup smartwatcha, bo daje im swobodę związaną z możliwością pozostawienia smartfonu w domu, kiedy np. idą biegać.
(Popsop)