Zagranica

Sorrell dla "WSJ": witajcie w trudnych i oszczędnych czasach

Chief executive holdingu WPP Martin Sorrell w wywiadzie udzielonym "The Wall Street Journal" nie zapowiada optymistycznej przyszłości, wręcz przeciwnie - radzi nastawić się na "trudne i oszczędne" czasy.

Martin Sorrell jako główne przyczyny tych słabych prognoz dla branży komunikacji marketingowej wskazuje słabość ekonomiczną Eurolandu, polityczną niestabilność Bliskiego Wschodu oraz coraz większą słabość gospodarki rosyjskiej.

Omawiając sytuację w poszczególnych regionach, Sorrell wskazał, że w Europie – poza Wlk. Brytanią – nie znajduje powodów do biznesowego optymizmu. Jako wyjątkowo trudne rynki wymienił Francję, Belgię oraz Hiszpanię.

Sorrell podkreślił, że w bieżącym roku WPP powinno osiągnąć podobne do ubiegłorocznych wyniki finansowe, aczkolwiek będzie to wymagać wyjątkowo uważnej analizy strony kosztowej. Ubiegłoroczny zysk netto WPP wzrósł w porównaniu z rokiem poprzedzającym o 15 proc., osiągnął poziom 1,08 mld funtów. Przychody w 2014 r. wzrosły rok do roku o 4,6 proc., do pułapu 11,53 mld funtów.

Sorrell zapowiedział także dalsze akwizycje mające na celu zwiększenie ekspertyzy holdingu w obszarach analizy danych oraz nowych technologii. Holding – według deklaracji swego szefa – zamierza na ten cel przeznaczyć pomiędzy 300-400 mln funtów. Aktualnie WPP zatrudnia 180 tys. osób w 111 krajach.

(WSJ)