Zagranica

Guardian 2014: już 80 mln funtów z digitalu

Przychody Guardian Media Group (GMG) w kończącym się właśnie roku finansowym powinny osiągnąć pułap 215 mln funtów. Największy, 20-proc. wzrost zanotowano w obszarze digitalu.

Guardian Media Group (właściciel m.in. takich tytułów jak “The Guardian” i “Observer”) poinformował, że w roku finansowym, który zakończy się 29 marca br., przychody grupy powinny wzrosnąć rok do roku o 3 proc. i osiągnąć pułap ponad 215 mln funtów. Największy, 20-proc. wzrost, do pułapu 80 mln funtów, zanotowano w obszarze digitalu.

Aktualnie z “The Guardian” miesięcznie korzysta 121,7mln unikatowych użytkowników na całym świecie – ponad połowa z nich za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Będzie to w przypadku GMG trzeci rok z rzędu wzrostu przychodów, jednak grupa przyniesie stratę w wysokości ok. 30 mln funtów. Pełny raport finansowy za ub.r. GMG opublikuje w lecie br.

(Campaign)