Zagranica

Sieć perfumerii Douglas może zostać sprzedana

Amerykański fundusz inwestycyjny Advent rozpoczął procedury zmierzające do sprzedania niemieckiej sieci perfumerii Douglas. Proces mają nadzorować JP Morgan oraz Goldman Sachs.

Według najnowszych prognoz wartość przychodów ze sprzedaży tej sieci w br. powinna wynieść ok. 2,5 mld euro, a wskaźnik EBITDA powinien osiągnąć poziom ok. 300 mln euro.

Szacunki analityków wskazują, że przy osiągnięciu ww. wyników cena kupna sieci Douglas może ukształtować się na pułapie 3 mld euro.

Jako potencjalnego kupca najczęściej wskazuje się francuską firmę LVMH, właściciela sieci Sephora, która już wcześniej była zainteresowana przejęciem tego podmiotu. Niemniej jednak w tym miejscu pojawiają się też sceptyczne analizy, które wskazują na trudności przy tej ewentualnej transakcji, związane z regulacjami antymonopolowymi. Jako alternatywę dla Douglasa wymieniają debiut giełdowy.

(Reuters)