M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Provident pierwszą firmą finansową w Radzie Reklamy

Katarzyna Kacprzak | 13 marca 2015, 06:00

Firma wyszła z propozycją wypracowania zasad, według których powinny być tworzone reklamy branży finansowej.

Provident Polska jako pierwsza firma sektora finansowego została sygnatariuszem Kodeksu Etyki Reklamy i tym samym poddaje swoje reklamy pod ocenę Rady Reklamy. Efektem współpracy będzie również kodeks, który nakreśli reguły przekazów reklamowych produktów finansowych.

– Reklama to często pierwszy kontakt klienta z produktem, dlatego tym bardziej ważne jest, żeby taki przekaz był jasny i zrozumiały w odbiorze – mówi Jacek Barankiewicz, prezes zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. – Szczególnie w przypadku produktów finansowych, które z jednej strony bywają bardzo skomplikowane, a z drugiej mają charakter niezwykle istotny dla klientów, dbanie o przystępność i przejrzystość informacji jest absolutnie kluczowa. Produkt finansowy powinien być prosty w konstrukcji i jasny w zrozumieniu – dodaje Barankiewicz.

Od tej pory każdy przekaz reklamowy firmy Provident zostanie poddany ocenie. Zatwierdzone przez Komisję Etyki Reklamy spoty otrzymają certyfikat oraz zielone światło do publikacji. To jeden z pierwszych kroków podjętych w kierunku samoregulacji rynku produktów finansowych. Firma zaprasza również inne firmy z sektora finansowego do prac nad wypracowaniem standardów dla branży.

– Będziemy pracowali nad osobnym kodeksem dla całej branży, dlatego zapraszamy wszystkie firmy i organizacje zainteresowane współpracą do podnoszenia standardów na rynku finansowym. Zależy nam, aby efektem naszych wysiłków było powstanie Kodeksu Etyki Reklamy Branży Finansowej – mówi Katarzyna Szerling, dyrektor marketingu Provident Polska.

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, wydatki reklamowe instytucji finansowych w IV kwartale 2014 r. wyniosły łącznie prawie 433 mln zł. W porównaniu z III kwartałem ubiegłego roku wartość ta wzrosła aż o 97 mln zł.

Sygnatariuszami Rady Reklamy są m.in. Coca-Cola, Nestle, P&G, Mars i Unilever.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,