Kraj

Zakłady Mięsne Henryk Kania notują 108-proc. wzrost zysku

Spółka prezentuje wyniki za 2014 r.

Zakłady Mięsne Henryk Kania osiągnęły w 2014 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu z 2013 r. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i jest o 108 proc. wyższy rok do roku. Spółka realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak: Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.
Jak zapewnia biuro prasowe spółki, wędliny marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro trafiły w ubiegłym roku do prawie 6 milionów gospodarstw domowych, a 44 proc. z nich dokonało zakupu wyrobów spółki więcej niż jeden raz. Firma ma w planach rozszerzenie linii wyrobów plastrowanych, zwiększenie sprzedaży produktów pod marką własną oraz wdrożenie programu umaszynowienia procesów przetwórczych.
Według danych instytutu GfK Polonia, wędliny paczkowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło w 2014 r. około 5,7 miliona gospodarstw domowych. Oznacza to, że w analizowanym okresie prawie co drugie gospodarstwo domowe kupiło produkty konfekcjonowane z Pszczyny.
Produkty marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro odnotowują wzrost udziału wolumenowego w kategorii wędlin paczkowanych. Wśród nich szczególnie wyróżniają się kabanosy. W 2014 r. udział marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro na rynku kabanosów paczkowanych wyniósł 14 proc. (GfK Polonia, luty 2015). W 2013 r. wartość polskiego rynku mięs i wędlin przekroczyła poziom 27 mld zł. Konsumenci przeznaczają na zakup wędlin ponad połowę swojego budżetu na produkty mięsne.