Kraj

ZenithOptimedia wprowadza globalny brand agencji mediowych Blue 449

Będzie to nowa sieć korzystająca ze wszystkich zasobów ZenithOptimedia i Publicis Groupe. Nie jest wykluczone, że jeden z hubów powstanie w Polsce.

ZenithOptimedia wprowadza globalny brand agencji mediowych Blue 449
ZenithOptimedia wprowadza na rynek nową globalną sieć agencji mediowych. Blue 449 ma być multihubową siecią, korzystającą ze wszystkich zasobów ZenithOptimedia i Publicis Groupe w oparciu o nowe podejście do współpracy, nazwane “Open Source”.
Jeszcze w tym roku Blue 449 uruchomi swoje huby w 17 miastach w kilku regionach świata. Nie jest wykluczone, że docelowo jeden z hubów powstanie w Polsce, ale nie wydarzy się to w roku 2015.
Najbliższy hub uruchomiony zostanie w Dusseldorfie. W br. powstaną też oddziały m.in. w: Amsterdamie, Brukseli, Moskwie, Mediolanie i Paryżu.
Na wszystkich rynkach sieć będzie działała we współpracy z innymi brandami ZenithOptimedia: Zenith, Optimedia, Performics, Newcast, Moxie i Ninah. Nowa sieć będzie także korzystała z dostępu do szerokiej oferty usług Publicis Groupe oraz VivaKi w ramach oferowanej klientom sieci koncepcji współpracy nazwanej “Open Source”. W założeniu sieci koncepcja ta definiuje również podejście Blue 449 do współpracy z mediami, partnerami technologicznymi i kreatywnymi, a także do planowania komunikacji i sposobu, w jaki sieć odpowiada na zmiany w nowej, digitalowej rzeczywistości mediowej.
Pierwsze centra Blue 449 powstaną w regionie EMEA i Ameryce Północnej, wkrótce potem Blue 449 otworzy je w regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Środkowej. Jednakże sieć będzie mogła oferować swoje usługi w każdym kraju na świecie, korzystając z zasobów ZenithOptimedia.
Na czele Blue 449 stoją Sebastien Danet, global chairman, i James Shoreland jako global managing director. Główna siedziba Blue 449 mieści się w Londynie, w dotychczasowej siedzibie agencji Walker Media, największej niezależnej agencji mediowej w Wielkiej Brytanii, którą Publicis Groupe kupiła w 2014 r. Walker Media, po rebrandingu na Blue 449, stała się fundamentem nowej globalnej sieci, której nazwa, jak deklarują pomysłodawcy, “nawiązuje do długości fali światła pomiędzy błękitem z logo ZenithOptimedia a fioletem wykorzystywanym w logo Walker Media”.