Kraj

SMG uruchomi w Polsce panel konsumencki na urządzeniach mobilnych

Projekt Grupy Starcom MediaVest i firmy RealityMine ma służyć pogłębianiu wiedzy o zachowaniach ludzi, zwyczajach zakupowych i poszukiwaniu insightów konsumenckich.

Grupa Starcom MediaVest (SMG) we współpracy z firmą RealityMine rozszerzają zasięg Pace Panelu, globalnej platformy służącej pogłębianiu wiedzy o zachowaniach ludzi, zwyczajach zakupowych i poszukiwaniu insightów konsumenckich, tworzonej na podstawie danych z urządzeń mobilnych. Jednym z kluczowych rynków, na których uruchomiony zostanie panel, jest Polska.
Projekt badawczy Panel Pace został opracowany przez ekspertów SMG we współpracy z firmą RealityMine, jednym z wiodących na świecie dostawców badań opartych na danych pochodzących z urządzeń mobilnych i analiz zachowań konsumentów.
– Panel Pace, w którym przewiduje się zaangażowanie około 2 tys. respondentów, pogłębi naszą wiedzę o unikatowe informacje pozyskiwane z urządzeń mobilnych. Dzięki niej będziemy mogli jeszcze skuteczniej optymalizować komunikację w zależności od tego, na jakim etapie consumer journey są w danym momencie odbiorcy reklamy. Miejsce i czas odbioru komunikatu istotnie wpływa na jego skuteczność, stąd idea powstania panelu i rozszerzenia go również na rynek polski – mówi Beata Sokołowska, senior research manager w DNA, SMG.
Pace Panel wykorzystuje międzynarodową platformę technologiczną TouchPoints, stworzoną przez RealityMine. TouchPoints umożliwia łączenie informacji pochodzących z różnych źródeł badawczych: odpowiedzi z kwestionariuszy (e-dziennik zainstalowany na urządzeniu mobilnym) oraz pobieranych automatycznie danych o aktywności użytkowników smartfonów, w tym m.in. lokalizacji, korzystaniu z mediów społecznościowych i wszystkich istotnych aplikacji zainstalowanych na telefonie.
Informacje płynące z Pace Panelu są agregowane i synchronizowane w systemie zarządzania danymi o konsumentach, pozyskiwanymi z innych źródeł badawczych i monitoringowych. System jest częścią rozwijanej globalnie platformy operacyjnej SMG wspierającej proces tworzenia strategii komunikacji, planów aktywacji i realizacji projektów.
Panel działa już w USA i Wielkiej Brytanii. Do końca br. zostanie uruchomiony na 20 innych rynkach, w tym w Polsce.