Zagranica

Taco Bell w odważnej kampanii uderza w konkurenta

W działaniach komunikacyjnych pojawia się sugestia porównania sieci McDonald's do działań przywódców totalitarnych.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fkuap4wIGSLg%22%7D
Taco Bell wystartowało w Stanach z odważną kampanią, której odsłona w telewizji i mediach cyfrowych nawiązuje do atmosfery w krajach totalitarnych. Stratedzy są zdania, że działanie komunikacyjne nawiązuje krytycznie do oferty sieci McDonald’s, a komunikat może sugerować, że sieć “terroryzuje” klientów wiecznie tą sama ofertą. Zdaniem strategów w filmie “Routine Republic” klaun z pomalowaną twarzą to totalitarna odsłona Ronalda McDonalda, która nakazuje mieszkańcom republiki jeść ciągle to samo.

Taco Bell w odważnej kampanii uderza w konkurenta
W tle słyszymy “Blietzkrieg Bop”, piosenkę buntowników lat 70. Za kreację prawie 3-minutowego spotu odpowiada agencja Deutsch. Kampanii towarzyszy również odsłona OOH w postaci plakatów stylizowanych na materiały propagandowe.