Kraj

Carlsberg prowadzi paneuropejski audyt wydatków reklamowych w mediach

Koncern piwowarski Carlsberg prowadzi na dziewięciu europejskich rynkach, w tym również w Polsce, audyt wydatków reklamowych w mediach, efektywności kosztowej...

Koncern piwowarski Carlsberg prowadzi na dziewięciu europejskich rynkach, w tym również w Polsce, audyt wydatków reklamowych w mediach, efektywności kosztowej tychże wydatków, jakości obsługi lokalnych oddziałów firmy przez poszczególne domy mediowe. “To część szerszego projektu służącego doskonaleniu kompetencji marketingowych i sprzedażowych w naszym koncernie. Projekt dotyczy również wydatków na media i współpracy z domami mediowym na najważniejszych rynkach w Europie. Audyt prowadzony przez firmę McKinsey ma na celu przeanalizowanie obecnej sytuacji i wyciągnięcie wniosków na przyszłość. Chodzi o odpowiedź na pytanie, czy coś powinno się zmienić i czy na przykład powinniśmy doprowadzić do konsolidacji obsługi mediowej w Europie albo aktualny stan jest optymalny” – mówi Arkadiusz Chłopecki, media manager i brand manager marki Piast w grupie Carlsberg Okocim SA. Jego zdaniem audytu nie należy traktować jako przygotowania do paneuropejskiego przetargu na obsługę mediową koncernu. “To wyniki analiz odpowiedzą na pytanie, czy przetarg jest potrzebny, czy kwestię współpracy z domami mediowymi należy pozostawić w gestii lokalnych menedżerów” – dodał Chłopecki. Prawie na każdym z rynków, na których prowadzony jest projekt, Carlsberg współpracuje z innym domem mediowym. W Polsce i w Szwecji planowaniem i zakupem mediów dla koncernu zajmują się lokalne oddziały sieci Initiative Worldwide. “Polska jest jednym z trzech najważniejszych rynków dla naszej centrali. Pod względem efektywności wydatków mediowych, jakości procesów optymalizacyjnych i jakości współpracy z agencją mediową plasujemy się w ścisłej czołówce” – mówi Tomasz Ziółkowski, wiceprezes zarządu grupy Carlsberg Okocim SA ds. marketingu. W Polsce wartość budżetu mediowego grupy Carlsberg Okocim SA szacowana jest na ponad 20 mln zł netto. (JD, PR)