Kraj

AMS wprowadza nowe narzędzie do planowania kampanii outdoorowych

AMS SA, firma reklamy zewnętrznej należąca do Agory SA, wprowadziła nowe narzędzie do planowania kampanii outdoorowych. Jak powiedziała Grażyna Gołębiowska,...

AMS SA, firma reklamy zewnętrznej należąca do Agory SA, wprowadziła nowe narzędzie do planowania kampanii outdoorowych. Jak powiedziała Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS SA, zmienia się filozofia planowania kampanii outdoorowych. “Coraz częściej przy planowaniu kampanii outdoorowych bierze się pod uwagę lokalizację danego nośnika ze względu na grupę docelową, do jakiej chcemy dotrzeć” – dodaje. Nowe narzędzie AMS opiera się na danych zebranych przede wszystkim przez Polskie Badania Outdooru, SMG/KRC Millward Brown Co., Acxiom i GUS. Zdaniem Gołębiowskiej dotychczasowe narzędzia nie bazowały na tak szerokiej gamie danych. Rozwiązanie AMS korzysta m.in. z takich danych jak: liczba kontaktów, czas kontaktu, share of voice, liczba nośników na populację, zagęszczenie ludności. Nowy system został przygotowany we własnym zakresie i obejmuje wszystkie nośniki spółki. Obecnie w ofercie AMS jest około 12 tys. billboardów, 900 backlightów (6×3 m) oraz 11 tys. citylightów. Firma planuje w przyszłym roku dalsze rozwijanie tego narzędzia. (JD)