Kraj

List do redakcji DS "MMP": Wyjaśnienie SMG/KRC w sprawie IWP i RMT

Izabella Anuszewska, press research director SMG/KRC Millward Brown Company, przesłała wyjaśnienie następującej treści: "W odpowiedzi na list dyrektora generalnego Izby...

Izabella Anuszewska, press research director SMG/KRC Millward Brown Company, przesłała wyjaśnienie następującej treści: “W odpowiedzi na list dyrektora generalnego Izby Wydawców Prasy (IWP), Macieja Hoffmana, opublikowany w dziennym serwisie internetowym “Media i Marketing Polska” dnia 13 września br. wyjaśniamy, co następuje: W istocie, podczas prac nad RMT 2003 (RMT – Retail Media Track, badanie czytelnictwa prasy handlowej – przyp. red.) nie doszło do formalnego zatwierdzenia tego przedsięwzięcia przez IWP, dlatego użycie określenia “auspicje” może być w tym kontekście mylące. Niemniej narzędzie do projektu RMT 2003 (wykorzystywane także w RMT 2004) powstało na bazie rozmów dotyczących metodologii badania czytelnictwa pism handlowych, na które powołuje się pan dyrektor. Można więc powiedzieć, że z badaniem RMT IWP ma związek pośredni. Nie usprawiedliwia to oczywiście użytego przez nas mylącego sformułowania, dlatego wszystkich zainteresowanych przepraszamy za niedopatrzenie”.