Zagranica

Suntory ogłasza przetarg mediowy

Suntory Beverage & Food, właściciel takich marek jak Lucozade, Schweppes czy Orangina, ogłosił przetarg na obsługę wartego 100 mln euro europejskiego budżetu mediowego. Przetarg dotyczy także Polski.

Największą część budżetu Suntory alokuje obecnie w Wlk. Brytanii (w wysokości ok. 30 mln funtów), gdzie obsługuje go obecnie Media­Com. Ten dom mediowy obsługuje także na brytyjskim rynku konkurencyjne brandy Coca-Coli. Według nieoficjalnych komentarzy to mogło być przyczyną rozpisania przetargu.

Drugim, najważniejszym dla marketera rynkiem jest Francja, gdzie wart 30 mln euro budżet mediowy obsługuje KK Media. W innych krajach objętych przetargiem Suntory obsługują odpowiednio: Belgia i Polska – Havas Media, Irlandia – Mindshare, Hiszpania i Portugalia – Arena oraz, Nigeria – OMD.

(Campaign)