Kraj

Spotify wprowadza nowość dla reklamodawców

Kampanie reklamowe będzie można targetować na podstawie wyborów muzycznych użytkowników.

Spotify for Brands, platforma pozwalająca markom na kontakt z konsumentami, została wzbogacona o funkcję Playlist Targeting – narzędzie, dzięki któremu firmy będą mogły dotrzeć do odbiorców o określonym profilu zachowań muzycznych. Od 1 maja reklamodawcy będą mogli adresować swoje treści do określonej grupy wyselekcjonowanej na podstawie odtworzeń 1,5 miliarda playlist dostępnych w Spotify, od entuzjastów sportu, przez osoby słuchające muzyki w drodze do pracy, aż po rodziców szukających utworów dla swoich dzieci.
 
Kierowanie reklam według słuchanej muzyki jest częścią zaktualizowanego pakietu Spotify Audience Targeting, który pozwala na dokładne targetowanie kampanii na różnych platformach.
 
W porównaniu z ubiegłym rokiem przychód Spotify z reklam wzrósł o 53 proc. na komputerach stacjonarnych i o 380 proc. na urządzeniach mobilnych (wewnętrzne dane Spotify, zestawienie danych za Q1 2014 i Q1 2015).