Kraj

Westwing zadowolony z przychodów

Przychody w 2014 r. zwiększyły się o 66 proc. do 183 mln euro, a spółka otrzymała kolejne 30 mln euro dofinansowania.

Westwing, firma e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, poinformowała,  że w 2014 r. (trzeci rok działalności) zwiększył przychody o 66 proc. do 183 mln euro i otrzymał kolejne 30 mln euro finansowania.

Około 40 proc. przychodów generują zakupy przez urządzenia mobilne, jak smartfony czy tablety. Biuro prasowe spółki poinformowało, że wszystkie 15 krajów, w których działa Westwing, przyczyniły się do zwiększenia przychodów i poprawy rentowności spółki, a efekt skali i zwiększona efektywność istotnie wpłynęły na rozwój działalności firmy. W 2014 r. Westwing rozszerzył działalność na pięć nowych krajów: Belgię, Kazachstan, Słowację, Czechy i Węgry.

W kolejnej rundzie finansowania, która miała miejsce pod koniec marca 2015 r., Westwing pozyskał dodatkowe 30 milionów euro od grupy dotychczasowych i nowych inwestorów pod przewodnictwem Investment AB Kinnevik.
Westwing poszerzył bazę aktywnych użytkowników o 76 proc. z 447 tys. do 788 tys. Ponad 85 proc. klientów stanowią kobiety. W 2014 r. firma zrealizowała 2,2 milionów zamówień, co stanowi wzrost o 85 proc. w stosunku do 1,2 miliona zamówień w roku ubiegłym. Większość transakcji (70 proc.) dokonują osoby, które wcześniej korzystały już z Westwing.

Niemal 3,9 miliona unikatowych użytkowników logowało się miesięcznie w 2014 r. na stronach Westwing. Osoby te każdego miesiąca spędzały na stronie ponad 20 minut, logując się średnio częściej niż cztery razy. Coraz większa grupa klientów klubu zakupowego Westwing korzysta z aplikacji Westwing na iPhone’a lub Androida. Aplikacje te do końca 2014 r. zostały pobrane 1,7 mln razy.

W 2015 r. Westwing zamierza koncentrować się na dalszym doskonaleniu infrastruktury i technologii, rozwijaniu współpracy z dostawcami oraz na zwiększaniu rozpoznawalności marki, m.in. poprzez kontynuowanie kampanii reklamowych w telewizji czy rozbudowę własnych studiów fotograficznych. W centrum uwagi znajdzie się też WestwingNow, nowy sklep internetowy, który rozpoczął działalność w Niemczech w lutym 2015 r.

W Polsce Westwing działa od 2011 r. Firma została założona przez Tomasza Kasperskiego i Przemysława Kowalewskiego. Codziennie na polskiej stronie pojawia się kilkaset nowych produktów, pozyskiwanych zarówno od innych oddziałów Westwing, jak i własny dział zakupów.