Kraj

Spot z lat 90. wspiera relaunch marki EB

Grupa Żywiec rozpoczyna kampanię.

Spot z lat 90. wspiera relaunch marki EB
Jak już informowaliśmy w MMP24 20 kwietnia br., Grupa Żywiec ponownie wprowadza na rynek markę piwa EB, która święciła triumfy w latach 90., aby następnie po kilku latach zniknąć z polskiego rynku. 

– Decyzja o przywróceniu na polski rynek piwa EB jest podyktowana oczekiwaniami konsumentów – tłumaczy Małgorzata Lubelska, dyrektor marketingu Grupy Żywiec. – Przez ostatnie lata nieustannie otrzymywaliśmy pytania o to, czy i kiedy przywrócimy markę na rynek krajowy. Nie bez znaczenia jest fakt, że wraca moda na retro, a konsumenci coraz częściej z sentymentem sięgają po to, co znają z przeszłości. Piwo EB powraca jako edycja limitowana i już pod koniec kwietnia dostępne będzie w sklepach w całej Polsce – dodaje. 


%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FJ3EbGC2ul2A%22%7D
W TVN i TVP oraz wybranych kanałach tematycznych rusza emisja spotu “Czas na EB”. Reklama jest tą samą, nadawaną w przeszłości oryginalną wersją (skróconą do 30 sekund). Niemal identyczna z oryginalną jest także etykieta i wygląd opakowania piwa, Oprócz kampanii telewizyjnej, komunikacja marki EB prowadzona będzie również w internecie i mediach społecznościowych oraz punktach sprzedaży.

Piwo EB wraca na polski rynek w butelkach 500 ml oraz puszce 500 ml sprzedawanej w czteropakach. Cena sugerowana w detalu tradycyjnym za butelkę wynosi 2,59 zł, za puszkę 3,29 zł.

Twórcą oryginalnego spotu oraz emitowanej obecnie 30-sekundowej wersji jest agencja Just, która odpowiada za działania ATL i BTL dla marki EB. Produkcja spotu – dom produkcyjny Opus Film. Działania digital realizuje agencja Gong, komunikacja PR – agencja Roots PR. Media zaplanował i zakupił dom mediowy MediaVest.