Jak już informowaliśmy w MMP24 20 kwietnia br., Grupa Żywiec ponownie wprowadza na rynek markę piwa EB, która święciła triumfy w latach 90., aby następnie po kilku latach zniknąć z polskiego rynku.
– Decyzja o przywróceniu na polski rynek piwa EB jest podyktowana oczekiwaniami konsumentów – tłumaczy Małgorzata Lubelska, dyrektor marketingu Grupy Żywiec. – Przez ostatnie lata nieustannie otrzymywaliśmy pytania o to, czy i kiedy przywrócimy markę na rynek krajowy. Nie bez znaczenia jest fakt, że wraca moda na retro, a konsumenci coraz częściej z sentymentem sięgają po to, co znają z przeszłości. Piwo EB powraca jako edycja limitowana i już pod koniec kwietnia dostępne będzie w sklepach w całej Polsce – dodaje.
W TVN i TVP oraz wybranych kanałach tematycznych rusza emisja spotu “Czas na EB”. Reklama jest tą samą, nadawaną w przeszłości oryginalną wersją (skróconą do 30 sekund). Niemal identyczna z oryginalną jest także etykieta i wygląd opakowania piwa, Oprócz kampanii telewizyjnej, komunikacja marki EB prowadzona będzie również w internecie i mediach społecznościowych oraz punktach sprzedaży.
Piwo EB wraca na polski rynek w butelkach 500 ml oraz puszce 500 ml sprzedawanej w czteropakach. Cena sugerowana w detalu tradycyjnym za butelkę wynosi 2,59 zł, za puszkę 3,29 zł.
Twórcą oryginalnego spotu oraz emitowanej obecnie 30-sekundowej wersji jest agencja Just, która odpowiada za działania ATL i BTL dla marki EB. Produkcja spotu – dom produkcyjny Opus Film. Działania digital realizuje agencja Gong, komunikacja PR – agencja Roots PR. Media zaplanował i zakupił dom mediowy MediaVest.