Kraj

Marka Kubuś wchodzi w segment lodów sorbetowych

Marka Maspeksu z kolejną propozycją dla dzieci na lato.

Marka Kubuś wchodzi w segment lodów sorbetowych
Wystartowała sprzedaż lodów Kubuś Play. Marka poszerza portfolio poprzez wprowadzenie na rynek sezonowej nowości. Już wkrótce w punktach sprzedaży pojawią się sorbety Kubuś Play w trzech smakach: Truskawka, Brzoskwinia oraz Exotic.
Lody sorbetowe mają być produkowane na bazie przecierów i soków owocowych, bez dodatku zbędnych barwników. Ma je wyróżniać wysoka zawartość owoców. Rynek lodów w Polsce rośnie i jest perspektywiczny. Jego wartość szacowana jest na około 1,7 mld zł. Kategoria ta charakteryzuje się wysoką sezonowością. W Polsce sezon na lody trwa cztery miesiące – od maja do września. Polacy najczęściej sięgają po tzw. lody impulsowe (na patyku, w rożku czy w kubku). Pomimo tego że konsumpcja lodów w Polsce rośnie niezmiennie od kilku lat, nadal jest nam daleko do europejskiej czołówki. Przeciętny Polak spożywa w ciągu roku ponad 4 l lodów. Dla porównania Finowie, którzy spożywają najwięcej lodów w Europie, konsumują 14 l lodów rocznie, a Włosi, Duńczycy, Irlandczycy 8-9 l, co pokazuje jak duży potencjał ma nadal ta kategoria.
Producentem i dystrybutorem sorbetów Maspeksu są Nordis Chłodnie Polskie Sp. z o.o., sugerowana cena półkowa to 1 zł. Firma nie informuje, czy przewiduje wsparcie marketingowe dla nowości.