Kraj

T-Mobile Usługi Bankowe - pół miliona klientów w ciągu roku

Tempo pozyskiwania klientów okazało się wyższe niż zakładano.

Dokładnie rok temu operator komórkowy T-Mobile Polska i Alior Bank zaprezentowali swój wspólny ”bank”, czyli pakiet usług finansowych świadczonych przez Aliora klientom telekomu. Projekt zbudowano na bazie przekształconego Alior Sync, czyli internetowego oddziału Alior Banku.

– W ciągu 1,5 roku istnienia Alior Sync przyciągnął 250 tys. klientów. W ciągu następnego 1,5 roku, już pod marką T-Mobile Usługi Bankowe, liczymy na drugie tyle. I jest to prognoza konserwatywna – mówił wtedy Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.

I okazało się, że faktycznie tempo pozyskania klientów było szybsze. T-Mobile Usługi Bankowe pochwalił się bowiem, że właśnie przekroczył 500 tys. klientów.  

– Cieszy nas to, że udało nam się wypracować na tyle atrakcyjną ofertę i zapewnić taki standard obsługi, że po roku działalności, w kategorii przyrostu liczby klientów, konkurentem są dla nas jedynie najwięksi gracze na rynku – mówi Igor Matejov, członek zarządu T-Mobile Polska. – Aby utrzymać taki stan rzeczy, cały czas intensywnie pracujemy nad nowymi produktami, które już niedługo przedstawimy naszym klientom – zapowiada.

Oprócz podstawowego kanału sprzedaży i obsługi klienta, jakim jest internet, bankowy projekt T-Mobile i Aliora ma też tę przewagę, że klienci mają do dyspozycji także sieć kilkuset punktów sprzedaży T-Mobile, w których mogą założyć konto, natomiast dla potrzebujących szerszej obsługi w wybranych salonach i sklepach T-Mobile powstały 133 punkty, w których pracuję przeszkoleni konsultanci i gdzie można skorzystać np. z oferty kredytowej.

Dla porównania z Orange Finanse, czyli z usług finansowych pod marką Orange świadczonych przez mBank uruchomionych w październiku ub.r., na koniec marca br. korzystało 90 tys. klientów.

Koszty reklamy i marketingu wspólnego ”banku” ponosi T-Mobile Polska, natomiast w gestii Alior Banku jest obsługa finansowa i techniczna.

Umowę o współpracy zawarto pod koniec 2013 r. na okres pięciu lat z opcją przedłużenia na kolejnych pięć. Pod koniec 2018 r. T-Mobile Polska będzie miał prawo odkupić od Aliora “zorganizowaną część przedsiębiorstwa”, czyli część banku z jego klientami, rachunkami i depozytami. Strony ustaliły cenę w przedziale 400-500 zł za każdego klienta.