Przetargi

Short-lista w przetargu kreatywnym Polkomtela będzie znana do 15 października br.

Zakończyły się pierwsze prezentacje w przetargu strategiczno-kreatywnym firmy Polkomtel SA, do których przystąpiło 12 agencji reklamowych, w tym: Scholz &...

Zakończyły się pierwsze prezentacje w przetargu strategiczno-kreatywnym firmy Polkomtel SA, do których przystąpiło 12 agencji reklamowych, w tym: Scholz & Friends, Ad Fabrika/FCB, Red 8, Papagayo, Tuba UDSN, PZL, McCann-Erickson Polska (pracująca obecnie dla marki Plus GSM) i Euro RSCG Warsaw (obsługująca markę Simplus). W ciągu 10 dni agencje mają zostać poinformowane o wynikach swoich wystąpień, a w dniach 5-15 października br. zaplanowane są spotkania z agencjami wybranymi na krótką listę. Wybrane agencje zostaną poproszone o przygotowanie 2-godzinnych prezentacji multimedialnych. Informacji o przebiegu procedur przetargowych nie udało nam się potwierdzić u przedstawicieli Polkomtela. Celem przetargu jest wybranie 2 agencji do obsługi wiodących marek Polkomtela oraz 2 agencji BTL-owych. Termin rozstrzygnięcia przetargu nie jest znany. Równocześnie toczy się przetarg na obsługę mediową Polkomtela (patrz DS “MMP” z 31 sierpnia), na krótkiej liście przetargu są domy mediowe: MediaCom Warszawa, Mediaedge:cia, Optimedia Poland, Universal McCann oraz Zenith Media. Obecnie planowaniem i zakupem mediów dla marek Plus GSM i Simplus zajmuje się dom mediowy Universal McCann, a dla nowej marki Sami Swoi pracuje Mediaedge:cia. Przetarg mediowy rozpoczął się w maju br. Według szacunków domu mediowego Starlink na podstawie danych Expert Monitora i Media Watch wydatki reklamowe netto firmy Polkomtel SA wyniosły w ub.r. ok. 87 mln zł. (AMS)