Kraj

Czerwona Finlandia wraca tylko na rynek Polski

Finlandia Polska po około 1,5 roku wprowadza ponownie na polski rynek czerwoną Finlandię żurawinową z sokiem z żurawin, która obecnie...

Finlandia Polska po około 1,5 roku wprowadza ponownie na polski rynek czerwoną Finlandię żurawinową z sokiem z żurawin, która obecnie nazywa się Redberry. Odmiana czerwona, dawniej pod nazwą Cranberry, cieszyła się ogromną popularnością w Polsce, ale w maju 2003 r. z powodu globalnej decyzji została wycofana i zastąpiona odmianą bezbarwną. Badania konsumenckie wykazały jednak, że w Polsce istnieje duży popyt na czerwoną odmianę. Zdarzały się też wypadki licytowania ostatnich w Polsce butelek czerwonej Finlandii i zawyżania jej ceny po wycofaniu z rynku w barach. Z tego powodu, a także dużego znaczenia polskiego rynku dla koncernu Finlandia zdecydowano się na powrót produktu pod nazwą Redberry. Obok niej będzie nadal sprzedawana bezbarwna Cranberry, a także odmiana Lime oraz klasyczna czysta Finlandia. Polski rynek jest jedynym na świecie, gdzie ma być oferowana czerwona Finlandia. Powrót tego produktu zbiega się w czasie z globalnym projektem wprowadzenia nowej butelki dla całej rodziny marki Finlandia. Autorem designu opakowania jest fiński projektant szkła Harri Koskinen, a logo odświeżyła nowojorska agencja Wallace-Church Inc. Nowy design ma kojarzyć się jak dotąd z czystością i arktycznością Finlandii, a jednocześnie podkreślać jakość i elegancję produktu. Nowa butelka i odmiana Redberry jest komunikowana w Polsce za pomocą m.in. materiałów POS i materiałów dla detalistów (planowany jest m.in. mailing do 8 tys. sklepów). Autorem kreacji jest warszawskie biuro agencji reklamowej Punta Linea. Koncepcja kreatywna opiera się na słowie Fintastyczna (w wersji angielskiej Fintastic) i pokazaniu wokół butelki postaci bawiących się ludzi. Kampania przygotowana przez polską agencję została zaadaptowana na rynek europejski i w niektórych krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, jest już wykorzystywana w komunikacji ATL. Polska jest dla marki Finlandia drugim co do wielkości rynkiem na świecie (po USA). Marka ma około 70 proc. rynku wódek importowanych (resztę zajmuje praktycznie tylko jeden brand – Absolut). Udział Finlandii w polskim rynku wódek smakowych w kategorii premium wynosi około 45 proc. (TW)