Kraj

Isobar Poland Agencją Roku na Innovation Award 2015

Podczas gali Innovation Award przyznano dwa grand prix: dla akcji o charakterze komercyjnym i społecznym oraz 10 nagród i 18 wyróżnień w kategoriach konkursowych.

Isobar Poland Agencją Roku na Innovation Award 2015
W tegorocznym konkursie Innovation Award 2015, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, nagrody grand prix otrzymały kampanie: “Zwrotka Żywca’’ zrealizowana przez agencję Gong dla Grupy Żywiec i “Photos for Life” agencji Isobar Polska dla Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie.

Najwięcej nagród i wyróżnień zdobyły agencje Isobar Polska, Gong i DDB & Tribal oraz Lubię To – Linked by Isobar. Nagrody specjalne Game Changer trafiły do Estimote – Firma Roku, Człowiekiem Roku został Rafał Brzoska, założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl, a Wydarzeniem Roku uhonorowano akcję “Pulsu Biznesu” #jedzjabłka.

Pierwsze grand prix konkursu, nagrody w kategoriach interakcja i personalizacja, a także wyróżnienie w kategorii technologia otrzymała komercyjna kampania “Zwrotka Żywca’’ przygotowana przez agencję Gong. Zdaniem jury jest ona najlepszym przykładem odwagi i potrzeby szukania niebanalnych rozwiązań w budowaniu żywych relacji między marką a potencjalnymi odbiorcami. Taka aktywacja udowadnia, że “skomplikowana i zaawansowana technologia może stać się prostą, fascynującą zabawą’’. Doceniono też spersonalizowany charakter akcji – “dawała każdemu – literalnie każdemu – możliwość napisania zwrotki dla ulubionych wokalistów”.

Drugie grand prix konkursu Innovation Award i nagrody w kategoriach touchpoint i insight za kampanię społeczną “Photos for Life”’ dla fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie trafiły do agencji Isobar Polska. “Photos for Life”’ to pierwszy na świecie charytatywny bank zdjęć, z którego cały dochód przeznaczony jest na wsparcie terapii pacjentów z nowotworem. Co ważniejsze, modelami są ludzie chorzy na raka, aktywnie walczący z chorobą lub ci, którzy chorobę już pokonali. Jury doceniło projekt za “innowacyjny w skali światowej hacking tradycyjnego modelu biznesowego mediów i pierwsze wykorzystanie banku zdjęć jako medium”. Zdaniem jurorów jest to wyjątkowy przykład akcji, która pokazuje nam wszystkim, że rak jest chorobą wielu ludzi, również z photo stocków. “Photos for Life’” w przepiękny sposób łamie stereotyp choroby nowotworowej i udowadnia, że rak to nie wyrok.

W kategorii interakcja oprócz “Zwrotki Żywca” nagrodzono kampanię “Kibicuj paczką” marki Tic Tac od Ferrero, która w innowacyjny sposób łączy tradycyjny przekaz marki z możliwościami interakcji kreowanymi przez technologię voice recognition. W kategorii personalizacja przyznano dwie nagrody. Obok “Zwrotki Żywca’” jury nagrodziło kampanię “Nobile Saudade” dla firmy Nobile za połączenie osobistej sieci społecznościowej z personalizacją własnej deski kitesurfingowej.

W tegorocznym konkursie Innovation Award najwięcej zgłoszeń było w kategorii touchpoint. Spośród 38 zgłoszeń uhonorowano te, które najlepiej wykorzystały naturalne i nietypowe momenty kontaktu z konsumentem, takie, w których on widzi, słucha i odczuwa daną markę. Oprócz “Photos for Life” nagrodę w tej kategorii otrzymała kampania społeczna “WeFree”’ od Amnesty International. Jury doceniło ją za innowacyjny i przewrotny sposób na wykorzystanie tego, co nudne i na co nigdy nie zwracamy uwagi, czyli regulamin.

W kategorii insight przyznano trzy nagrody. Oprócz kampanii społecznej “Photos for Life” drugą nagrodę otrzymała kampania komercyjna “Park & Drive” dla Volkswagen Porsche Połczyńska za innowacyjne podejście do zrozumienia i nieszablonowego wykorzystania insightu konsumenckiego do tworzenia wyjątkowych okazji do bezpośredniego kontaktu z marką. Trzecią statuetkę w kategorii insight przyznano kampanii “Tatuaże wolności” przygotowanej dla Pedagogium. W kategorii integracja triumfowała kampania “Virgin snake” przygotowana dla Virgin Mobile. Jury doceniło ją za “wyprawienie grupy docelowej w długą i pełną zagadek podróż przez zakamarki smartfonów (i nie tylko)”. W kategorii użyteczność i technologia nie przyznano w tym roku nagród.  

Po raz pierwszy w konkursie Innovation Award wręczone zostały nagrody specjalne Game Changer w kategoriach: Firma Roku, Człowiek Roku i Wydarzenie Roku. To nagrody przyznawane za najbardziej innowacyjne i przełomowe działania/idee w branży komunikacji marketingowej, mediach i biznesie, które miały znaczący wpływ na rynek w ubiegłym roku i będą go kształtować w przyszłości. Firmą Roku zostało Estimote, którą doceniono za wszechstronność i użyteczność zastosowania jej produktów, co potwierdza również obecność tej polskiej firmy w pierwszej lidze światowych innowatorów. Człowiek Roku został Rafał Brzoska, założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl, w uznaniu za kwestionowanie biznesowego status quo i stworzenie innowacyjnych usług pocztowych, jak Paczkomaty InPost. Za “przekłucie poczucia krzywdy w pozytywne działanie oraz za wygrywanie potyczek w inteligentny sposób”, akcja #jedzjabłka, wymyślona i zrealizowana przez redakcję “Pulsu Biznesu”, została ogłoszona Wydarzeniem Roku.

Podczas gali Innovation Award wręczono również nagrody finalistom konkursu Young Media Lions. Mateusz Wyszyński i Agata Olszewska z MediaCom Warszawa są najlepszym teamem mediaplannerskim, który będzie reprezentował Polskę na tegorocznym Festiwalu Cannes Lions.

Najwięcej nagród i wyróżnień w konkursie Innovation Award 2015 zdobyły kolejno firmy: Isobar Polska, Gong i DDB & Tribal (ex aequo) oraz Lubię To – Linked by Isobar.

Wszystkie prace nagrodzone, wyróżnione i nominowane w konkursie Innovation Awards 2015 można obejrzeć na stronach SAR