Zagranica

Rok 1999 był udany dla francuskiego przemysłu reklamowego

Ubiegły rok dla francuskiego przemysłu reklamowego był, pod względem wzrostu wydatków reklamowych, najlepszy od pięciu lat. Wydatki te w porównaniu...

Ubiegły rok dla francuskiego przemysłu reklamowego był, pod względem wzrostu wydatków reklamowych, najlepszy od pięciu lat. Wydatki te w porównaniu z 1998 r. wzrosły o 12 proc. i osiągnęły ponad 13 mld USD. Ten wzrost osiągnięto głównie dzięki dwóm sektorom: handlowi detalicznemu (wzrost o 20 proc. do poziomu 1,5 mld USD) oraz telekomunikacji (wzrost o 39 proc. do poziomu 1 mld USD). Przyczyniły sięĘdo tego również spektakularne połączenia na tamtejszym rynku prasowym (w tym sektorze wzrost wydatków był największy wśród mediów -wyniósł 14 proc. i osiągnął poziom 5,5 mld USD; drugie miejsce -telewizja, wzrost -9 proc., poziom -4,5 mld USD; trzecie -outdoor, wzrost -6 proc., poziom -1,6 mld USD). W tym roku we Francji spodziewany jest wzrost wydatków na reklamę brutto na poziomie 9,5 proc.