Kraj

Nowa metoda mierzenia oglądalności portali

ARC Rynek i Opinie wraz z Global eMarketing wprowadzają do Polski nową metodę precyzyjnego mierzenia oglądalności portali i zachowań internautów...

ARC Rynek i Opinie wraz z Global eMarketing wprowadzają do Polski nową metodę precyzyjnego mierzenia oglądalności portali i zachowań internautów -badania intermetryczne. Dzięki nim można stwierdzić, kto, kiedy i dokąd serfuje po Internecie. Wyniki są bardziej wiarygodne niż badania ankietowe czy pomiary wejść na portale. Przypominają badania telemetryczne. W komputerach badanej grupy reprezentatywnej zostaje zainstalowane specjalne oprogramowanie, które rejestruje każdy krok Internauty w sieci. Po wejściu do niej program “pyta”, kto używa przeglądarki, ponieważ z jednego komputera korzysta średnio dwóch internautów. Do centralnego serwera spływają informacje o tym, kto, o której godzinie i na jak długo wchodzi na strony www. ARC Rynek i Opinie wraz z Global eMarketing spodziewają się, że odbiorcami badań będą właściciele portali, agencje reklamowe, a także firmy prowadzące interesy w Internecie. ARC Rynek i Opinie odpowiedzialna jest za dobór próby, założenie i uaktywnienie panelu, a Global eMarketing za stworzenie oprogramowania do zbierania, przetwarzania i prezentowania danych. (AMS)