W USA wystartowała telewizyjna kampania Pedigree, karmy dla psów. Czarno-biały spot podejmuje pośrednio tematykę rasizmu. Główne hasło kampanii to “Feed the Good”. Iidea spotu wiąże się z łagodnością, jaką we właścicielach psów budzą rasy innych psów. Pedigree zdecydowało się wykorzystać wrażliwość posiadaczy czworonogów, żeby przekazać komunikat o bezsensowności podziałów rasowych, które wśród zwierząt nie istnieją.
Za kreację spotu odpowiada BBDO New York. Właściciel potężnego mastiffa wychodzi z nim na spacer z domu, w którym zamyka się prawdopodobnie w celu odcięcia się od Afroamerykanów zamieszkujących jego dzielnicę. Na ulicy mija go młody czarny chłopak na spacerze z młodym psem rasy pit bull. Młody pies zaczyna łasić się do większego, przez co staruszek mięknie i spogląda łagodniejszym okiem na młodego chłopaka. Na koniec spotkania podaje mu rękę i mówi, że miło go było poznać.
45-sekundowy spot wyreżyserował Lance Acord. Flm rozpoczyna globalną kampanię “Feed The Good”.
(AdWeek)