Kraj

GfK Polonia: pierwsze dane na temat widowni internetowej w styczniu 2016 r.

Nowe badanie będzie się nazywać PL@Net.

GfK Polonia pierwsze komercyjne dane na temat widowni internetowej dostarczy na rynek w styczniu 2016 r. Projekt prowadzony będzie pod nazwą PL@Net. Kalendarium przewiduje, że do 30 listopada br. projekt będzie wdrażany. W lipcu br. prowadzone będą szkolenia dla wydawców. Wtedy też implementowane mają być skrypty badania. We wrześniu prowadzone będą szkolenia dla odbiorców wyników nowego narzędzia i dane testowe zostaną dostarczone do PBI. 1 grudnia 2015 r. rozpocznie się pomiar produkcyjny, którego efekt zostanie pokazany rynkowi właśnie w styczniu. Kolejne wyniki dostarczane będą na rynek co miesiąc, w terminie do ośmiu dni roboczych po zakończeniu badanego miesiąca. – Główne zalety naszego projektu to kompleksowość, zintegrowanie wyników, szybkość publikacji i transparentność – wylicza Bartek Osiński, business development manager GfK Polonia.

W pierwszym roku panel badawczy ma liczyć 7,5 tys. osób (w wieku 7+), a w kolejnych 10 tys. W panelu mobilnym ma być 2 tys. osób. Przypomnijmy, że PBI zdecydowało się powierzyć pomiar widowni internetowej w Polsce GfK Polonia na lata 2016-2019, o czym pisaliśmy w MMP24 27 maja br. Przegląd ofert rozpoczął się dwa lata temu.