Zagranica

PepsiCo z Ligą Mistrzów UEFA

Lay’s, Gatorade i Pepsi będą oficjalnymi markami rozgrywek.

Umowa sponsorska PepsiCo z Ligą Mistrzów UEFA wchodzi oficjalnie w życie 1 lipca, czyli przed rozpoczęciem sezonu 2015/16. Lay’s, Gatorade i Pepsi zostaną oficjalnymi markami rozgrywek. Kontrakt obejmuje dodatkowo marki Doritos, Lipton i 7Up.

Finał Ligi Mistrzów UEFA to doroczne wydarzenie sportowe o największej widowni na świecie. Sobotni mecz finałowy (6 czerwca 2015) transmitowały telewizje w ponad 200 krajach, a oglądało go ok. 400 milionów widzów. Przewidywana średnia oglądalność transmitowanych na żywo meczów wynosi 180 milionów widzów. Sezon rozgrywek od fazy play-off do meczu finałowego trwa 17 tygodni, w czasie których rozgrywanych jest łącznie 145 meczów. Liga Mistrzów to w sezonie ponad 110 tys. godzin emisji TV, która przyciąga ogromną widownię w skali regionalnej, jak i globalnej – łącznie 1,1 miliarda unikatowych widzów transmisji na żywo na całym świecie.

PepsiCo ma duże doświadczenie w marketingu sportowym. Jest sponsorem National Basketball Association (NBA), National Football League (NFL), National Hockey League (NHL), Major League Baseball (MLB), a także rozgrywek krykieta Indian Premier League (IPL) i International Cricket Council (ICC).