Kraj

Polacy najczęściej w regionie klikają w displaye

Jak wynika z wyliczeń Gemius, CTR w Polsce wynosi 0,68 proc.

Według najnowszego badania autorstwa Gemius internauci z Polski klikają w reklamy online najczęściej spośród mieszkańców 12 państw Europy Środkowo-Wschodniej. CTR (clickthrough rate) reklamy displayowej wynosi u nas 0,68 proc. Drugie miejsce ex aequo zajęli internauci z Bułgarii i Słowenii, z CTR sięgającym 0,49 proc. Trzecie miejsce przypadło Litwie z CTR równym 0,42 proc.

W badaniu “Most popular display ads – Gemius Ad Monitor Report, Q3-Q4 2014” najwyższy współczynnik CTR zanotowały w Polsce reklamy typu interstitial, czyli reklamy całostronicowe. CTR w ich przypadku sięga 4,1 proc. Piotr Prajsnar z Cloud Technologies przestrzega jednak przed zbyt pochopnym wyciąganiem wniosków z badania. – Znakomita większość kliknięć w inwazyjne formy reklamy, jak np. interstitial, jest dziełem przypadku, a nie intencji internauty. Dlatego CTR zawsze powinien być oceniany wraz ze współczynnikiem konwersji, który mierzy rzeczywiste akcje wykonane przez użytkowników – mówi Prajsnar.

Gemius zauważa, że najpopularniejszą formą reklamy displayowej w naszej części świata pozostaje standardowy banner, po który reklamodawcy sięgają zdecydowanie częściej niż w przypadku reklam multimedialnych (rich media). W większości z analizowanych państw około 80 proc. całego rynku reklamy internetowej wypełniają właśnie bannery, reklamy multimedialne wykorzystywane są zaś w 10-42 proc. wszystkich kampanii reklamowych online.