Zagranica

Lidl ogłasza przetarg na media

W Wielkiej Brytanii budżet marketera szacuje się na 50 mln funtów.

Na Wyspach Lidl ogłosił przetarg na media. Do wzięcia jest budżet o wartości 50 mln funtów. Wydatki na marketing Lidla wzrosły z 21 mln funtów w 2012/2013 do około 50 mln funtów w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

W ciągu roku Lidl wydał na reklamy telewizyjne 26 mln funtów, na reklamę prasową – 20 mln funtów, a na outdoor – 1 mln funtów wg danych Nielsena. Dodatkowo realizował kampanie w kinach, radiu i internecie. Aktualnie za budżet kreatywny Lidla odpowiada TBWA London. Aktualne udziały Lidla w rynku produktów spożywczych w Wielkiej Brytanii wynoszą 3,9 proc.
W ostatnim roku obrotowym Lidl odnotował roczny wzrost sprzedaży o 8,8 proc.

Według danych Kantar liderem rynku sieciowego jest w Wielkiej Brytanii Tesco (28,6 proc.), na drugim miejscu znajduje się Asda z udziałami na poziomie 16,6 proc., na trzecim Sainsbury’s – 16,5 proc., następnie sieć Morrisons – 10,9 proc., Aldi – 5,3 proc. i Waitrose – 5,1 proc.

(Media Week)