Kraj

Discovery Campus ma być istotnym elementem strategii Discovery w Europie

Discovery Networks Europe chce rozwijać projekt Discovery Campus w Europie. Discovery Campus to szerokie działania non-profit, których celem jest integracja...

Discovery Networks Europe chce rozwijać projekt Discovery Campus w Europie. Discovery Campus to szerokie działania non-profit, których celem jest integracja środowiska twórców telewizyjnych, ułatwienie kontaktu filmowców z producentami i nadawcami, przygotowywanie strategii marketingowych oraz pomoc w uzyskaniu pieniędzy na realizację projektów filmowych – szczególnie związanych z filmami dokumentalnymi, reportażami i nowymi formatami telewizyjnymi wyrastającymi z tych form. “Discovery Campus szybko stał się ważną przestrzenią wymiany doświadczeń twórców telewizyjnych w różnych krajach. Chcemy, by formy dokumentalne i paradokumentalne stały się w pewnym sensie alternatywą w programingu TV dla zalewu produkcji typu reality” – powiedziała Donata von Perfall, dyr. monachijskiego biura Discovery Campus. Według Anny Jancso, węgierskiej producentki związanej z firmą Librecine, takie kraje jak Węgry czy Polska dzięki Dicovery Campus mają szanse pełniejszego uczestnictwa w ogólnoeuropejskich projektach telewizyjnych. “Sesje Discovery Campus dają ciągle unikalną szansę wymiany doświadczeń producenckich między różnymi rynkami europejskimi” – uważa Anna Jancso. Zdaniem kierownictwa Discovery Networks Europe projekt Discovery Campus staje się coraz bardziej istotnym elementem strategii marketingowej sieci. “Oprócz praktycznego wymiaru wymiany doświadczeń telewizyjnych i filmowych działania wokół Discovery Campus mają też istotne znaczenie wizerunkowe. Chcemy, by projekt był jedną z wizytówek naszej sieci. Dlatego będzie rozwijany – szczególnie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, które mogą poszczycić się doskonałą produkcją dokumentalną” – uważa Simon Avis, corporate communications manager Discovery Networks Europe, Middle Est & Africa. Nie jest wykluczone, że jedna z kolejnych sesji Discovery Campus może odbyć się w Polsce. W 2005 r. w ramach tzw. Discovery Campus Masterschool odbędą się cztery sesje. Jedna z nich poświęcona będzie marketingowi i dystrybucji formatów telewizyjnych. Brytyjskie kierownictwo sieci powiedziało też, że rozważane są projekty wprowadzenia kolejnych kanałów Discovery na polski rynek. W grę wchodzą m.in. Discovery Kids i Discovery Health. Finalizowanie tego zależy jednak od wyniku wnikliwych analiz. Na razie nadawca przygląda się jedynie polskiemu rynkowi pod tym kątem. Obecnie w Polsce dostępne są stacje: Discovery Channel, Discovery Travel & Adventure, Discovery Civilisation, Discovery Science i Animal Planet. (PM)