Kraj

Agora powołuje Epic Makers

Rusza nowe studio formatów wideo mocno powiązane z YouTube.

Działalność w ramach Agory rozpoczyna Epic Makers – studio produkujące autorskie formaty wideo z własną siecią partnerską YouTube, skupiającą polskich youtuberów dotychczas zgrupowanych w sieci Agora Internet Artists (AIA). – Chcemy być producentem angażujących treści nowej generacji, a także dystrybutorem produkcji nie tylko do YouTube, ale również do mediów bardziej tradycyjnych – mówi Łukasz Skalik, dyrektor programowy Epic Makers zarządzający zespołem koordynatorów ds. kontaktów z partnerami.

Epic Makers posiada własną sieć zrzeszającą internetowych twórców. Jej partnerzy będą mieli możliwość bezpłatnego skorzystania z zaplecza technicznego, w tym studia telewizyjnego Agory oraz szkoleń technicznych i merytorycznych. Ponadto część produkcji będzie promowana w serwisach grupy Gazeta.pl, co pozwoli twórcom dodatkowo zarabiać na ich działalności.

Kanały partnerskie Epic Makers zostały podzielone na kategorie tematyczne (m.in. komedia, uroda, muzyka), co umożliwia szybki przegląd potencjału zasięgowego poszczególnych twórców oraz całych kategorii. – Nasza nowa strategia opiera się na tworzeniu pakietów obejmujących grupy twórców w ramach dedykowanych kategorii tematycznych i planowaniu działań reklamowych w oparciu o kilka kanałów – wyjaśnia Katarzyna Johansson, dyrektor sprzedaży i marketingu, odpowiedzialna za tworzenie polityki handlowej oraz współpracę z klientami.
 
Zespół Epic Makers szczególną uwagę poświęci bardzo popularnej na YouTube kategorii tematycznej – gry komputerowe. – Mamy w planach uruchomienie niebawem osobnej sieci partnerskiej poświęconej w całości gamingowi, czyli najszybciej rosnącej kategorii na polskim Youtube – wyjaśnia Łukasz Grzejek, szef Epic Makers.
 
Epic Makers zrzesza wielu znanych twórców takich, jak Cezik, Grupa Filmowa Darwin, Ewa Chodakowska, Historia bez Cenzury czy Krzysztof Gonciarz. W projekcie pojawi się także kilka nowych kanałów, m.in. Mietczyński, Trenuj z Krzychem, Klaudia Klara oraz Jacek Gadzinowski.
 
133 tys. materiałów wideo dostępnych w ramach wszystkich kanałów partnerskich Agory odnotowało łącznie 2,8 mld emisji (średnio 21,5 tys. na materiał wideo). Liczba ich stałych widzów przekroczyła w czerwcu br. poziom 11 mln subskrypcji (dane: CMS YouTube).